F: Kan jag använda samtliga mina brickor för att hantera bokningar?
S: Ja
F: Vad har jag för användarnamn och lösenord när jag loggar in på Vaka internetbokning?
S: I bokningstavlorna kan du registrera en mailadress som du sen kan använda för att logga in på bokningssidan.
F: Mitt lösenord fungerar inte. Finns det något jag kan göra?
S: I bokningstavlorna kan du ställa om ditt lösenord om det skulle sluta fungera. Om du registrerar en mailadess i bokningstavlan så kan du även återställa ditt lösenord via bokningssidan.
F: Min bricka har slutat fungera, varför händer det?
S: Brickor som inte använts för att öppna en port-dörr under en period av 356 dagar spärras automatiskt. Det är därför viktigt att använda alla sina brickor regelbundet för att dom inte ska inaktiveras. Kontakta styrelsen för att få din bricka återaktiverad.
F: Vad händer om jag inte går in i tvättstugan med en av mina nyckelbrickor?
S: Tvättiden avbokas automatiskt efter 30 min, om tvättiden inte aktiverats genom att blippa brickan i dörren.
F: Måste jag aktivera tvättiden med samma bricka som jag gjorde bokningen med?
S: Nej, du kan använda valfri inom hushållet.
F: Hur aktiveras min tvättid?
S: Genom att blippa en av dina nyckelbrickor mot kortläsaren utanför din tvättstuga. Pga bugg registreras inte passage som “Använd tid” om bokningarna ligger efter varandra. Därför kan man inte boka två på varandra följande tider samma dag.
F: Om jag vill/behöver boka två tider efter varandra, finns det möjlighet?
S: Nej, det är inte tillåtet att boka efterföljande tider för samma tvättstuga. Även om det är tekniskt möjligt.
Att boka efterföljande (och även samtidiga) tider i olika tvättstugor är däremot fullt möjligt och tillåtet.
F: Kan jag välja vilka maskiner jag ska använda när jag bokar tvättstugan på Möckelvägen 23?
S: Ja och Nej. Den tvättstugan betraktas som en tvättstuga som kan bokas av två separata hushåll, maskin 1&2 respektive 3&4. Den som kommer först till passet väljer maskiner. Extra viktigt att inte glömma att aktivera passet genom att blippa nyckelbrickan mot den gemensamma kortläsaren utanför tvättstugan även om dörren skulle vara öppen.
F: Min tvättid har försvunnit i tvättstugan på Möckelvägen 23?
S: Tyvärr har vi identifierat en bugg i systemet som, i vissa fall, tillåter att man kan avboka tvättiden för den som tvättar samtidigt som en själv. Oftast görs detta inte med mening utan för att personen som avbokar inte får en ordentlig kvittens av systemet när hen försöker avboka sin egen tid. Håll därför ett extra öga på era tidsbokningar på Möckelvägen 23 (gäller ej grovtvättstugan).
F: Kan jag komma in i tvättstugan om jag inte har tvättid?
S: Nej, endast hushåll med giltig bokning kan komma in i respektive tvättstuga. Tillträdet sträcker sig från starttiden och 60 minuter efter bokad tid för att kunna hämta torkande tvätt.
F: Hur länge fungerar tvättmaskinerna?
S: Mellan 07:00 och 21:00 fungerar maskinerna alla dagar. Första tiden på söndagar är inte bokningsbar då ljudet stör närboende.
F: Måste jag även boka Gorvtvättstugan?
S: Ja, Grovtvättstugan bokas på samma sätt som dom andra tvättstugorna.