Fastighetsförvaltning

 Fastighetsägarna Service AB är föreningens avtalspart för drift- och fastighetsförvaltning.

Följande vägar att felanmäla finns. Felanmälaningar ska primärt ske via boendeappen.

1. Via appen

“Boendeappen Avy” finns att ladda ner på Apple Store / Google Play.

På inloggningssidan när ni öppnar appen för första gången behöver ni klicka nere i vänstra hörnet på “Byt inloggningssätt” och sedan “Ange fastighetskod”. Ange kod 982489 och sedan logga in med BankID.

Man behöver enbart ange fastighetskoden första gången man loggar in.

Felanmälningar görs sedan genom att starta ett nytt ärende där. Bifoga gärna bilder på det du felanmäler. Du kan sedan följa ärendets hantering i appen.

2. Via formulär på Fastighetsägarnas hemsida

Följ länken nedan
https://www.fastighetsagarna.se/felanmalan/?region=Stockholm

3. Maila eller ring

Du når Fastighetsägarnas felanmälan och kundservice på kundservice@fastighetsagarna.se, via formuläret nedan, i boendeappen samt på telefonnummer 08-617 76 00. Öppettider i telefon är måndag till torsdag klockan 07.00–17.00 och fredag klockan 07.00–16.00.

JOURÄRENDEN

Utanför ordinarie arbetstid nås jouren på 08-657 64 50.

OBS! Lägenhetsinnehavare som kallar på Jourservice för fel som ej kräver omedelbar åtgärd får själv svara för jourutryckningskostnaden, exempelvis:

  • stopp i tvättställ, diskho eller annat mindre avlopp
  • mindre elfel
  • dropp från kran

Bostadsrättsägare ska alltid anmäla akuta fel som uppstår i bostaden hos Fastighetsägarna. Icke akuta åtgärder kan beställas hos Fastighetsägarna eller annan valfri auktoriserad hantverkare. Åtgärder i egen bostad bekostas av ägaren.

Hyresgäster i föreningen kontaktar Fastighetsägarna för både akuta och icke akuta åtgärder.

Exempel akuta fel:

  • problem att komma in i porten pga tekniska fel
  • driftstopp i värmeanläggning
  • elavbrott
  • översvämning

För vidare information om vad bostadsrättshavare själva ansvarar för och vad föreningen ansvarar för så hänvisar vi till stadgarna.

Kostnad för låsöppning svarar lägenhetsinnehavaren själv för.
Åtgärder i allmänna utrymmen utförs av Fastighetsägarna och bekostas av föreningen.

  • Anmäl alltid fel i allmänna utrymmen till Fastighetsägarna.