Frågor och svar tvättstugor

F: Kan jag använda samtliga mina brickor för att hantera bokningar?
S: Ja

F: Vad har jag för användarnamn och lösenord när jag loggar in på Vaka internetbokning?
S: Serienumret på en av dina nyckelbrickor tillsammans med lösenord som du får från styrelsen (gamla lägenhetsnumret)

F: Jag kan inte läsa serienumret på min bricka?
S: Kontakta styrelsen på info@brfbolmen1.se

F: Vad händer om jag inte går in i tvättstugan med en av mina nyckelbrickor?
S: Tvättiden avbokas automatiskt efter 30 min, om tvättiden inte aktiverats.

F: Måste jag aktivera tvättiden med samma bricka som jag gjorde bokningen med?
S: Nej, du kan använda valfri inom hushållet.

F: Hur aktiveras min tvättid?
S: Genom att blippa en av dina nyckelbrickor mot kortläsaren utanför din tvättstuga.

F: Kan jag välja vilka maskiner jag ska använda när jag bokar tvättstugan på Möckelvägen 23?
S: Nej, det kan du inte. Den tvättstugan betraktas som en tvättstuga som kan bokas av två hushåll, maskin 1&2 respektive 3&4. Den som kommer först till passet väljer maskiner. Extra viktigt att inte glömma att aktivera passet genom att blippa nyckelbrickan mot den gemensamma kortläsaren utanför tvättstugan även om dörren skulle vara öppen.

F: Kan jag komma in i tvättstugan om jag inte har tvättid?
S: Nej, endast hushåll med giltig bokning kan komma in i respektive tvättstuga. Tillträdet sträcker sig 60 minuter efter bokad tid.

F: Hur länge fungerar tvättmaskinerna?
S: Mellan 07:00 och 21:00 fungerar maskinerna alla dagar.